8 Haziran 2009 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR SALATASI








Merhabalar herkese iyi haftalar diliyorum... ve hemen tarifime geçiyorum ....


Malzemeler:

5 Enginar

1 kuru soğan

1/2 limon

1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı şeker

2 yemek kaşığı zeytinyağ

1-2 bardak su

1/2 demet yeşil soğan

1/2 demet dereotu

Yapılışı:

Kuru soğanı yemeklik doğrayıp tencereye alıyoruz. Suyunu ,limonunu katıp enginarları orta büyüklükte doğrayıp pişiriyoruz. Tencerenin kapağı kapalı olarak 10 dk kadar pişiriyoruz. Tuzunu ve şekerini katıp 7-8 dk kadar daha pişirip ocağın altını kapatıyoruz.(zaten çatalı batırdığınızda lokum gibi olduysa tamamdır.) Diğer tarafta yeşil soğan ve dereotunu ince ince kıyıp enginarlara katıyoruz.Üstüne en son zeytinyağını koyup ister ılık ister soğuk afiyetle yiyoruz..

3 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım salatanın her türünü çok severim:)

Narince dedi ki...

Yarasın, şifa olsu nyiyenlere.

pelince dedi ki...

Bir tek şu enginarı yiyemiyorum,oldukça faydalı biliyorum ama evde hiç pişirmedim.
Tarif ve görüntü leziz,ellerine sağlık..

Sevgiler..